quinta-feira, 11 de junho de 2009

Méliès - Cinemagician - Um mago no cinema



In 1896, French magician Georges Méliès accidentally discovered the same "stop trick." According to Melies, his camera jammed while filming a street scene in Paris. When he screened the film, he found that the "stop trick" had caused a truck to turn into a hearse, pedestrians to change direction, and men turn into women. Melies, the stage manager at the Theatre Robert-Houdin, was inspired to develop a series of more than 500 short films, between 1914, in the process developing or inventing such techniques as multiple exposures, time-lapse photography, dissolves, and hand painted colour. Because of his ability to seemingly manipulate and transform reality with the cinematograph, the prolific Méliès is sometimes referred to as the "Cinemagician." His most famous film, Le Voyage dans la lune (1902), a whimsical parody of Jules Verne's From the Earth to the Moon, featured a combination of live action and animation, and also incorporated extensive miniature and matte painting work.

Em 1896, um mágico francês Georges Méliès acidentalmente descobriu o mesmo truque. De acordo com Méliès, sua câmera emperrou enquanto filmava um cena de rua em Paris. Quando ele viu o filme, ele descobriu que o “truque da pausa” tinha transformado um caminhão em um carro fúnebre, pedestre mudando de direção e homens transformando-se em mulheres. Méliès, o gerente de palco do Teatro Robert-Houdin, ficou inspirado para cria uma série de mais de 500 curtas, entre 1914, no processo de desenvolver ou inventar tal técnica com múltiplas exposições (é uma exposição na qual a sensibilidade para a e reduzida e depois aumentada pelo menos uma vez durante todo o tempo de exposição.), lapso de tempo fotográfico (Time-lapse photography is a cinematography technique where by each film frame is captured at a rate much slower than it will be played back. When replayed at normal speed, time appears to be moving faster and thus lapsing. Time-lapse photography can be considered to be the opposite of high speed photography.), transição gradual de uma imagem para outra (dissolves), e a cor pintada á mão. Por causa da sua aparente habilidade de manipular e transformar a realidade com o cinematograph (aparelho que servia tanto como câmera como projetor), o prolífico Méliès é algumas vezes referido como o “Cinemagician”. Seu filme mais famoso Lê Voyage dans la lune (1902), uma caprichosa paródia de Jules Verne’s Da Terra para a Lua, resultou numa combinação de ação e animação, e também incorporou várias miniaturas e representações pintadas para criar ilusões e cenários que de outra maneira seria muito caro, (matte painting).

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